Saturday, September 12, 2009

Ke Tanjung Pasir Berbuka Puasa

Seperti hari-hari biasa dalam bulan ramadan al-mubarak yang penuh barakah, hari ini 11 September 2009 pada sebelah petangnya saya ke masjid Tanjung Pasir Kg. Labuan berbuka puasa dengan penduduk di kampung itu.

Sebaik sahaja tiba di perkarangan masjid Tanjung Pasir saya disambut mesra oleh setiap penduduk di kampung itu, walaupun ini kali pertama saya bertandang ke kampung ini, namun saya tidak merasa asing ini kerana keramahan penduduk di kampung ini melayan saya seperti mereka telah mengenali saya bertahun-tahun lamanya.


Sementara menunggu waktu berbuka puasa saya mengambil kesempatan berbual dengan beberapa orang pemimpin di kampung ini sambil bertanya khabar mereka dan keluarga.


Selepas menikmati juadah berbuka puasa, saya bersama penduduk kampung berjemaah sembahyang isya dan sunat tarawih, sebaik sahaja selesai berjemaah saya menyampaikan segulung sejadah dan beberapa naskah surah yassin kepada Pengerusi masjid kampung ini.



Walaupun pertemuan saya dengan penduduk di kampung ini terlalu singkat, namun bagi saya kedatangan saya ke sini bukanlah yang pertama dan terakhir, saya pasti saya akan ke sini lagi untuk bertemu dengan penduduk yang pernah membantu memenangkan Barisan Nasional pada pilihanraya lalu.


Sesungguhnya jasa penduduk di kampung ini dan rakyat daerah Kota Belud amat saya hargai dan tiada ternilai harganya.


DARD


No comments:

Post a Comment

Kongsi artikel ini: